• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Προγράμματα

07:45-9:05 π.μ.  Ελεύθερες Δραστηριότητες
09:05-9:45 π.μ   Α΄περίοδος Διδασκαλίας: γλωσσική αγωγή ή κοινωνικά θέματα ή                                θρησκευτική αγωγή ή φυσικές επιστήμες
09:45-10:25 π.μ.  Πρόγευμα-ομαδικά παιχνίδια
10:25-10:45 π.μ   Διάλειμμα
10:45-11:25 π.μ.  Β΄περίοδος διδασκαλίας: παραμύθι, μουσική αγωγή,                                                    κουκλοθέατρο, θεατρικό παιγνίδι
11:25-12:05 π.μ   Ψυχαγωγία,φρούτο
12:05-12:25 π.μ.  Διάλειμμα
12:25-13:05 μ.μ.  Ήσυχες δραστηριότητες

Ελεύθερες Δραστηριότητες

Στα πλαίσια του παιχνιδιού ο χώρος οργανώνεται σε καλά προκαθορισμένα κέντρα μάθησης που προσφέρουν στο παιδί ποικιλόμορφες ευκαιρίες για λύση προβλήματος, διερεύνηση, ανάπτυξη της
δημιουργικότητας και της φαντασίας, ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και στηρίζουν τη μάθηση μέσα από δραστηριότητες με νόημα για το ίδιο το παιδί, την ενεργητική συμμετοχή, την άμεση επαφή με υλικά, άλλα παιδιά και ενηλίκους. Ανάμεσα σε άλλα περιλαμβάνουν παιχνίδια με ζυμάρι, κολλητική ζωγραφική με νερομπογιές και παστέλ, επισκέψεις στη μουσική γωνιά και στη βιβλιοθήκη.

Γλωσσική Αγωγή

Σκοπός της γλωσσικής αγωγής κατά την πρώτη σχολική περίοδο είναι να προσφέρει τις κατάλληλες  εμπειρίες μέσα στα πλαίσια των ενδιαφερόντων και των ικανοτήτων των παιδιών, ώστε αυτά να αναπτύξουν ικανότητες επικοινωνίας (λεκτικής και μη), δεξιότητες χρήσης του λόγου (προφορικού και γραπτού) και να καλλιεργήσουν στάσεις θετικής επαφής με τη γλώσσα και τη λογοτεχνία.
Οι παιδαγωγικά κατάλληλες γλωσσικές εμπειρίες και δραστηριότητες στοχεύουν στο να καταστούν τα παιδιά ικανά να:
-συμμετέχουν σε συζητήσεις παίρνοντας διαδοχικά το λόγο –ρόλοι ομιλητή και ακροατή
-διατυπώνουν τις απόψεις και αποφάσεις τους, να δίνουν εξηγήσεις και να επιχειρηματολογούν ώστε να πείσουν για τις επιλογές τους
-διηγούνται προσωπικές εμπειρίες και να αφηγούνται παραμύθια ή ιστορίες
-περιγράφουν αντικείμενα και γεγονότα
-αναγνωρίζουν και να αξιοποιούν τον περιβάλλοντα γραπτό λόγο
-αναπτύξουν δεξιότητες γραμματισμού
-έρχονται σε μια πρώτη επαφή με την αγγλική γλώσσα

Μαθηματικά - Φυσικές Επιστήμες

Η διδασκαλία των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών δεν αποτελεί αυτοσκοπό για το νηπιαγωγείο αλλά θα πρέπει να στοχεύει στη στήριξη της ολόπλευρης ανάπτυξης του και την ανάγκη για διασφάλιση των παιδοκεντρικών προσεγγίσεων διδασκαλίας και μάθησης, και ικανοποίηση της ανάγκης του παιδιού για πειραματισμό, παιχνίδι και αυτενεργό συμμετοχή.
Το αναλυτικό πρόγραμμα Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών αποτελεί μία σφαιρική, συνεκτική πρόταση μαθησιακών επιδιώξεων ή οποία προσδιορίζεται μέσα από τους ακόλουθους έξι μαθησιακούς άξονες:
1. Απόκτηση εμπειριών
2. Ανάπτυξη δεξιοτήτων επιστημονικής μεθόδου
3. Ανάπτυξη δεξιοτήτων επιστημονικών διεργασιών
4. Ανάπτυξη στάσεων
5. Ανάπτυξη εννοιολογικής κατανόησης και
6. Ανάπτυξη επιστημολογικής ετοιμότητας

Κοινωνική - Ηθική - Θρησκευτική Αγωγή

Σκοπός των Κοινωνικών Σπουδών είναι να προσφέρει πλούσιες,
αυθεντικές και ποικίλες μαθησιακές εμπειρίες στα παιδιά, ώστε να προβληματίζονται γύρω από κοινωνικά/πολιτικά, οικονομικά, γεωγραφικά, ιστορικά και θρησκευτικά-ηθικά ζητήματα με τρόπους που να ενισχύουν τη διερεύνηση, με έμφαση στις ανάγκες και ενδιαφέροντά τους στο παρόν, με προσοχή όχι μόνο στο τι (περιεχόμενο) αλλά και στο πώς (διαδικασία της
γνώσης) και με ενσυνείδητη την προσπάθεια βελτίωσης κοινωνικών προβλημάτων σε έναν πολιτισμικά ποικιλόμορφο και αλληλοεξαρτώμενο κόσμο.

Παραμύθι

Στο πρόγραμμα κάθε ηλικίας αφιερώνεται συγκεκριμένος χρόνος σε δομημένη δραστηριότητα αφήγησης κατά την οποία αναμένεται η χρήση της αφήγησης είτε από τα παιδιά είτε από τη νηπιαγωγό ως μέσο ανακάλυψης, ενίσχυσης, επανάληψης νέων γνώσεων και δεξιοτήτων μέσα στα πλαίσια οποιουδήποτε τομέα ή/και γνωστικού αντικειμένου με ένα παιγνιώδη και δημιουργικό τρόπο.
Όσο πιο μικρά είναι τα παιδιά τόσο πιο σημαντικό είναι η συγκεκριμένη δραστηριότητα να πλαισιώνεται με γλωσσικούς στόχους και να αποτελεί ευκαιρία για χαλάρωση και διασκέδαση.
Με έμφαση στη γλωσσική αγωγή και στη δραστηριότητα της δραματοποίησης υπάρχουν συγκεκριμένες δεξιότητες μπορεί να αναπτυχθούν.
Για παράδειγμα ικανότητα έκφρασης και επικοινωνίας: περιγραφή, αιτιολόγηση, διάλογος, κριτική. Επίσης ο τρόπος με τον οποίο συγκεκριμένο παραμύθι μέσα από τη δραματοποίηση και την επίτευξη γλωσσικών στόχων μπορεί να στηρίξει επιμέρους άξονες οι οποίοι εμπίπτουν σε συγκεκριμένους τομείς ανάπτυξης: προσωπική και κοινωνική συνειδητοποίηση: ταυτότητες, κοινωνική γνώση.

Μουσική Αγωγή

Τα παιδιά εμπλέκονται σε μεγάλα και σφαιρικά σχέδια εργασίας μέσα από θεματικές ενότητες όπου τους παρέχονται ευκαιρίες για:
-πολυαισθητηριακές εμπειρίες και εξερεύνηση ήχων μέσα από μια ποικιλία μέσων και ηχογόνων αντικειμένων (αντικείμενα, σώμα, κρουστά όργανα)
-ανάπτυξη μουσικών δεξιοτήτων
-απόκτηση μουσικών γνώσεων
-καλλιέργεια συμπεριφορών και στάσεων

Το Πρόγραμμα Μουσικής Αγωγής στην Πρωτοσχολική ηλικία στηρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες μουσικών δραστηριοτήτων:
-την Ακρόαση
-την Εκτέλεση (Φωνή και Όργανα) και
-τον Αυτοσχεδιασμό και Σύνθεση.
Σημαντικός στόχος των δομημένων δραστηριοτήτων της Μουσικής είναι τα παιδιά να αποκτήσουν και να ενισχύσουν θετικές Στάσεις και Συμπεριφορές σε σχέση με τις μουσικές δραστηριότητες της ακρόασης, της εκτέλεσης και της σύνθεσης.

Στοχεύουμε τα παιδιά:
-Να μάθουν τραγούδια σχετικά με το θέμα.
-Να συνοδεύουν τα τραγούδια με ρυθμικά κτυπήματα και
  μουσικά όργανα.
-Να φτιάξουν αυτοσχέδια τραγούδια σχετικά με το θέμα.
-Να γνωρίσουν το ρόλο του μουσικοσυνθέτη και του  μαέστρου.
-Να γνωρίσουν τα όργανα του μουσικού παραμυθιού
-Να αποδίδουν με κίνηση τις εναλλαγές στην ένταση και στην
    ταχύτητα.
 -Να αποδίδουν επιλεγμένα χαρακτηριστικά μουσικών
    ακροάσεων με κίνηση, όργανα και φωνή.
 -Να αναγνωρίζουν και να αποδίδουν ένα ρυθμικό μοτίβο  
    λεκτικά.
-Να τραγουδούν το τραγούδι στο σωστό τονικό ύψος.
-Να χτυπούν τον παλμό (σώμα και μουσικά όργανα).
 -Να χτυπούν συγκεκριμένο ρυθμικό μοτίβο με το σώμα.
 -Να αποδίδουν με κίνηση τις εναλλαγές ενός μουσικού
   κομματιού.
  -Να μάθουν τραγούδια σχετικά με το θέμα.
  -Να αυτοσχεδιάζουν με κίνηση, κρουστά σώματος για να
   αποδώσουν μουσικές έννοιες.
  -Να τραγουδούν συγχρονισμένα.
  -Να διαχωρίζουν τη φωνή που μιλά από τη φωνή που
   τραγουδά.
-Να χρησιμοποιούν τη μουσική για κίνηση, εκτόνωση και
     χαλάρωση.
 -Να κινούνται σύμφωνα με το ρυθμό.
  -Να εκφράζονται στους ρυθμούς διαφορετικών ειδών
     μουσικής.
  -Να συνδέουν μουσικά ακούσματα με τα συναισθήματα που    
     τους προκαλούν και να κινηθούν ανάλογα.

Φυσική Αγωγή

H ενασχόληση των παιδιών με τη Φυσική Αγωγή, από μικρή ηλικία, θεωρείται καθοριστική για το αν τελικά τα παιδιά αυτά θα συνεχίσουν να ασχολούνται και στη μετέπειτα τους ζωή με τη φυσική δραστηριότητα.
Μέσα από την εμπειρία της σχολικής Φυσικής Αγωγής τα παιδιά πρέπει να επωφεληθούν διαχρονικά σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης τους δραστηριότητας.
Βασικές κινητικές δεξιότητες σε συνδυασμό με κινητικές έννοιες και κινητική δημιουργικότητα είναι:
-Δεξιότητες σταθεροποίησης (συμμετοχή σε δραστηριότητες που περιλαμβάνουν εξάσκηση δεξιοτήτων, όπως κάθετες στηρίξεις σώματος κ.λπ.)
-Δεξιότητες μετακίνησης (συμμετοχή σε δραστηριότητες που περιλαμβάνουν εξάσκηση δεξιοτήτων, όπως περπάτημα, τρέξιμο, άλματα, αναρρίχηση κ.λπ.)
-Δεξιότητες χειρισμού (συμμετοχή σε δραστηριότητες που περιλαμβάνουν εξάσκηση δεξιοτήτων, όπως ρίψη, υποδοχή, αναπήδηση μπάλας, κτύπημα με αντικείμενο κ.λπ.)
-Κινητικές έννοιες (συμμετοχή σε δραστηριότητες που περιλαμβάνουν έννοιες αντίληψης του χώρου, αντίληψης του σώματος, αντίληψης της προσπάθειας ή ποιότητας στην κίνηση και αντίληψηςσχέσεων)
-Εφαρμογή βασικών κινητικών δεξιοτήτων και κινητικών εννοιών στη γυμναστική.
-Εφαρμογή βασικών κινητικών δεξιοτήτων και κινητικών εννοιών στο χορό
-Εφαρμογή βασικών κινητικών δεξιοτήτων και κινητικών εννοιών σε τροποποιημένα παιχνίδια.

Ήσυχες Δραστηριότητες

Οι ήσυχες δραστηριότητες προωθούν:
-Ψυχαγωγία
-Επεξεργασία θεμάτων και εννοιών που διδάχτηκαν
-Άσκηση δεξιοτήτων
-Αξιολόγηση επιτευγμάτων στους διάφορους τομείς
-Ενισχυτική/θεραπευτική αγωγή για παιδιά  με ειδικές απαιτήσεις, αδυναμίες ή δυνατότητες, κλίσεις και ενδιαφέροντα

Οι ήσυχες δραστηριότητες μπορούν να ομαδοποιηθούν ως εξής:
-Δραστηριότητες ψυχαγωγίας
-Δραστηριότητες επεξεργασίας
-Ασκήσεις δεξιοτήτων
-Δραστηριότητες αξιολόγησης
-Γλωσσικές δραστηριότητες
-Μαθηματικές δραστηριότητες
-Προγραφικές δραστηριότητες